Odpowiedzialna gra
REGULAMIN ODPOWIEDZIALNEJ GRY zakładów wzajemnych-bukmacherskich, które organizowane są przez “LV BET Zakłady Bukmacherskie” spółka z o.o. z siedzibą w Katowicach na stronie internetowej lvbet.pl
Ministerstwo Finansów, Świętokrzyska, 12 00-916 Warszawa
Postanowienia wstępne
- 1.W celu zapewnienia ochrony uczestników gry przed negatywnymi skutkami hazardu, LV BET Zakłady Bukmacherskie spółka z o.o. (dalej zwana „Spółką”), wdraża niniejszy regulamin odpowiedzialnej gry, sporządzony zgodnie z Ustawą z dnia 19 listopada 2009 roku o grach hazardowych, (zwana dalej “Ustawą”), który wejdzie w życie z dniem zatwierdzenia przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych.
- 2.Podmiotem oferującym zakłady wzajemne-bukmacherskie jest LV BET Zakłady Bukmacherskie spółka z o.o. z siedzibą w Katowicach, przy ul. Melchiora Wańkowicza 3, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000534588, dla której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, Wydział VIII Gospodarczy - KRS, NIP: 9542751776, REGON: 360297047.
- 3.Spółka działa m.in. na podstawie zezwolenia udzielonego przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych na urządzanie zakładów wzajemnych – bukmacherskich, o których mowa w art. 2 ust. 2 pkt. 2 ustawy o grach hazardowych, przez sieć Internet.
- 4.Spółka posiada wdrożony oraz zatwierdzony przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych, regulamin zakładów wzajemnych – bukmacherskich organizowanych przez sieć Internet, dostępny na stronie internetowej lvbet.pl pod adresem https://lvbet.pl/regulamin
- 5.Spółka w widoczny sposób umieszcza na stronie internetowej lvbet.pl następujące informacje:
- a.informacje o Spółce oraz zezwoleniu na urządzanie zakładów wzajemnych-bukmacherskich wydane przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych w zakładce “o nas” (https://lvbet.pl/o-nas)
- b.informacje o sposobie kontaktu ze Spółką w zakładce “pomoc” (https://lvbet.pl/pomoc)
- c.regulamin zakładów wzajemnych – bukmacherskich organizowanych przez sieć Internet w zakładce “regulamin” (https://lvbet.pl/regulamin)
- d.informacje o zakazie gry osobom poniżej 18 roku życia w zakładce “18+” (https://lvbet.pl/18)
- e.informacje o ryzyku związanym z hazardem oraz instytucji świadczących pomoc osobom z problemami hazardowymi wraz z linkiem do strony tych instytucji w zakładce “odpowiedzialna gra” (https://lvbet.pl/odpowiedzialna-gra).
- 6.Bezpośredni kontakt ze spółką jest możliwy poprzez wysłanie wiadomości pocztą elektroniczną na adres pomoc@lvbet.pl, kontakt z obsługą klienta za pomocą interaktywnego czatu dostępnego przez lvbet.pl lub drogą pocztową (list polecony) na adres siedziby Spółki.
Proces rejestracji Klienta oraz zakaz zawierania zakładów przez osoby, które nie ukończyły 18 roku życia
- 1.Zawieranie zakładów przez osoby, które nie ukończyły 18 lat jest zabronione. W tym celu przed dopuszczeniem potencjalnego uczestnika do gry Spółka dokona weryfikacji jego wieku i tożsamości.
- 2.Udział w zakładach wzajemnych-bukmacherskich oferowanych na stronie lvbet.pl mogą brać jedynie zarejestrowani Klienci, a ich rejestracja możliwa jest wyłącznie po zapoznaniu się z Regulaminem zakładów wzajemnych-bukmacherskich urządzanych przez sieć Internet oraz Regulaminem odpowiedzialnej gry.
- 3.Organizator zakładów dokonuje weryfikacji wieku uczestników, zapewniając ochronę przed udziałem w zakładach osób niepełnoletnich. Procedura rejestracji oraz weryfikacji wieku i tożsamości potencjalnego uczestnika gry opisana została w treści Regulaminu zakładów wzajemnych – bukmacherskich organizowanych przez sieć Internet dostępnego na stronie https://lvbet.pl/regulamin. Spółka prowadzi ww. działania w szczególności poprzez poniższe regulacje:
- a.Zakłady w domenie Ivbet.pl można zawierać po dokonaniu prawidłowej rejestracji Klienta, która może być rejestracją pełną lub wstępną. Wstępna rejestracja umożliwia otrzymanie przez Klienta LVkonta tymczasowego. Pełna rejestracja, obejmująca weryfikację danych osobowych Klienta, jego wieku, numeru PESEL, a w przypadku osób nie posiadających tego numeru — datę urodzenia, umożliwia dopiero korzystanie z pełnej funkcjonalności strony internetowej lvbet.pl i uzyskanie przez Klienta LVKonta stałego (za wyjątkiem zlecenia wypłaty środków pieniężnych z LVkonta stałego, której dokonanie jest uwarunkowane przypisaniem do LVkonta stałego należącego do Klienta konta, o którym mowa w §1 ust. 9 litera f Regulaminu zakładów wzajemnych – bukmacherskich organizowanych przez sieć Internet).
- b.LVkonto tymczasowe to konto zakładane przez Klienta we wstępnej procedurze rejestracji. Z uwagi na jego tymczasowy charakter obowiązują przy korzystaniu z niego limity maksymalnej wysokości sumy stawek, za które można zawierać zakłady. Suma wszystkich stawek za które można zawrzeć zakłady korzystając z LVKonta tymczasowego nie może przekroczyć łącznie 8.000 zł (osiem tysięcy złotych). Z LVkonta tymczasowego nie da się dokonywać wypłaty jakichkolwiek depozytów, wygranych oraz innych środków pieniężnych. Jakiekolwiek wypłaty depozytów, wygranych oraz innych środków pieniężnych możliwe są dopiero po przekształceniu LVkonta tymczasowego na LVkonto —stałe, co następuje po dokonaniu przez Klienta pełnej rejestracji. W przypadku założenia LVKonta tymczasowego i niedokonania w ciągu 30 dni od jego założenia pełnej rejestracji na lvbet.pl, LVKonto tymczasowe po upływie 30 dni od jego założenia zostaje zawieszone, do czasu dokonania pełnej rejestracji i uzyskania statusu LVKonta stałego, przy czym ww. termin 30 dni rozpoczyna bieg od:
- dnia 01.09.2022 r. w stosunku do wszystkich LVKont tymczasowych istniejących na lvbet.pl w tym dniu,
- dnia założenia LVKonta tymczasowego - po dniu 01.09.2022 r.
- c.W celu dokonania wstępnej rejestracji i uzyskania LVKonta tymczasowego Klient zobowiązany jest do wypełnienia formularza wstępnej rejestracji w domenie Ivbet.pl i przekazania rzeczywistych danych:
- i. imię i nazwisko,
- ii. nr PESEL (jeśli Klient posiada),
- iii. datę urodzenia i adres zamieszkania (w przypadku nieposiadania numeru PESEL)
- iv. adres email,
- iiv.numer telefonu komórkowego.
Otwarcie LVkonta tymczasowego jest dokonywane po dokonaniu weryfikacji podanego przez Klienta adresu email bądź numeru telefonu komórkowego.
- d.W celu dokonania prawidłowej pełnej rejestracji i uzyskania LVKonta stałego, Klient zobowiązany jest:
- i.poprawnie wypełnić formularz pełnej rejestracji znajdujący się w domenie lvbet.pl,
- ii.załączyć do formularza obustronny skon lub fotografię swojego dowodu osobistego lub paszportu, bądź uwierzytelnić się za pomocą dostępnych na stronie lvbet.pl usług zdalnego uwierzytelniania, które umożliwiają takie zdalne uwierzytelnienie, w tym weryfikację wieku (usługa sieciowa „mojeID”)- wówczas bez konieczności przesyłania skanu lub obrazu dowodu tożsamości,
- iii.w przypadku obcokrajowca, zobowiązany jest on do dołączenia paszportu, w każdym przypadku z widocznymi danymi osobowymi oraz numerem tego dowodu tożsamości,
- iv.lub udać się do dowolnego stacjonarnego punktu, gdzie proces pełnej rejestracji może być dokonany przy pomocy obsługi takiego punktu.
- e.Kolorowy skan lub fotografia dowodu osobistego, czy też paszportu o którym mowa wyżej powinien zawierać czytelne pola zawierające następujące dane:
- •imię i nazwisko,
- •data urodzenia,
- •numer PESEL (o ile dokument zawiera),
- •numer dowodu osobistego lub paszportu,
- •datę ważności dokumentu.
- f.Dane inne, niż wymienione w punkcie poprzednim mogą zostać przez Klienta zasłonięte lub przekreślone. Spółka zastrzega sobie prawo do odrzucenia pękniętego lub uszkodzonego dokumentu tożsamości przesłanego do weryfikacji LVkonta.
- g.W przypadku rejestracji w Punkcie stacjonarnym, Klient zobowiązany jest do okazania dowodu osobistego lub paszportu, a w przypadku obcokrajowca - paszportu, w celu weryfikacji przez pracownika Punktu stacjonarnego podanych danych osobowych oraz wieku Klienta.
- h.Klient odpowiada za prawdziwość i poprawność wszystkich danych, które przekaże Spółce w czasie rejestracji i zobowiązany jest do dokonania aktualizacji podanych danych w przypadku, gdy ulegną one zmianie.
- i.Klient zawierając umowę na otwarcie LVkonta oświadcza, że przed jej zawarciem zapoznał się z niniejszym Regulaminem i akceptuje jego postanowienia, a podane przez niego dane są zgodne z prawdą oraz, że ukończył 18 rok życia.
- j.Spółka zastrzega sobie prawo do odmowy otwarcia dla Klienta LVKonta tymczasowego lub LVKonta stałego.
- k.W przypadku powzięcia przez Spółkę wątpliwości co do rzetelności prawidłowości danych wpisanych do formularza rejestracyjnego tymczasowej rejestracji, Spółka może odmówić utworzenia Klientowi LVkonta tymczasowego i uwarunkować korzystanie ze strony internetowej lvbet.pl od otwarcia przez Klienta LVkonta stałego, aby zweryfikować w pełni dane Klienta.
- l.Dla celów bezpieczeństwa i identyfikacji Klienta, każdy Klient będzie posiadał unikatowy Login (nazwa użytkownika) i przydzielone hasło ochronne, które będą służyły do logowania się do LVkonta, a które Klient jest zobowiązany zawsze poprawnie wypełnić przed zalogowaniem się do LVkonta. Login nie może zawierać słów lub treści uznanych powszechnie za wulgarne, obraźliwe lub sprzeczne z zasadami współżycia społecznego.
- m.Klient ma prawo zmienić swoje hasło ochronne na warunkach bezpieczeństwa ustalonych wcześniej przez Organizatora zakładów.
- n.Klient jest zobowiązany zawsze tak posługiwać się swoimi danymi identyfikacyjnymi (loginem i hasłem), aby zapobiec ich wykorzystaniu i udostępnieniu osobom trzecim.
- 4.Spółka zastrzega, iż wszelkie informacje handlowe, akcje promocyjne, reklamy, konkursy kierowane są przez Spółkę wyłącznie do osób pełnoletnich.
Ryzyko związane z hazardem oraz pomoc dla osób z problemami hazardowymi
Zakłady mogą być źródłem dochodu, lecz zdajemy sobie sprawę, że dla niektórych osób mogą stać się uzależnieniem i mieć negatywny wpływ na ich życie.
- 1.Poniżej wskazujemy porady dotyczące kontrolowania gry:
- •Graj z niskim ryzykiem, to dobry sposób na zminimalizowanie zagrożenia utraty kontroli. Kluczowym do tego elementem jest uświadomienie sobie, że to tylko gra.
- •Nigdy nie pożyczaj pieniędzy na grę.
- •Rób częste przerwy.
- •Zachowaj równowagę pomiędzy graniem a innymi aktywnościami. •Nie graj kiedy jesteś zestresowany, przygnębiony, pozostajesz pod wpływem alkoholu lub masz inne problemy.
- •Graj tylko środkami przeznaczonymi na rozrywkę, nigdy nie używaj tych przeznaczonych na codzienne wydatki.
- 2.W przypadku obaw Klienta, że hazard może przejąć kontrolę nad jego życiem sugerujemy, zadanie sobie następujących pytań:
- •Czy ktoś kiedykolwiek skrytykował Twoją grę?
- •Czy kiedykolwiek skłamałeś, aby ukryć ilość przegranych pieniędzy lub czasu, jaki poświęciłeś na grę?
- •Czy kłótnie, frustracje lub rozczarowania sprawiają, że masz ochotę zagrać?
- •Czy grasz sam przez długi czas?
- •Czy zaniedbujesz swoje codzienne obowiązki aby grać?
- •Czy gra jest dla Ciebie ucieczką od nudnego lub nieszczęśliwego życia?
- •Czy niechętnie wydajesz pieniądze przeznaczone na grę na coś innego?
- •Czy straciłeś zainteresowanie rodziną, znajomymi lub innymi rozrywkami z powodu grania?
- •Czy po przegranej myślisz, że musisz spróbować jeszcze raz, aby odegrać się najszybciej jak to możliwe?
- •Kiedy brakuje Ci środków finansowych, czy czujesz się zagubiony i zrozpaczony i czujesz potrzebę zagrania znów tak szybko, jak to możliwe?
- •Czy grasz dopóty, dopóki nie wydasz ostatniego grosza?
- •Czy kiedykolwiek uciekłeś się do kłamstwa, kradzieży lub pożyczki tylko po to, aby zdobyć pieniądze na grę lub spłacić długi hazardowe?
- •Czy masz depresję lub myśli samobójcze wynikające z Twojej nadmiernej gry?
- 3.Im więcej pytań wymienionych wyżej uzyskało odpowiedź twierdzącą, tym bardziej prawdopodobne, że Klient ma poważny problem z hazardem. Jeśli chciałby z kimś o tym porozmawiać, gorąco zachęcamy do skorzystania z pomocy, jaką oferujemy na naszej stronie internetowej lub poprzez kontakt mailowy bądź za pośrednictwem czatu. Możesz również skontaktować się bezpośrednio oraz anonimowo z niezależnymi organizacjami, które udzielą Ci profesjonalnego wsparcia, m. in. z Gambles Anonymous Polska Anonimowi Hazardziści (http://www.anonimowihazardzisci.org/), a także z http://hazardzisci.org - Portalem informacyjnym dla hazardzistów, ich rodzin, oraz osób zainteresowanych problemem.
Ochrona małoletnich
- 1.W czasach, gdy Internet jest powszechny w domach na całym świecie, odpowiedzialna gra online polega w dużej mierze na odpowiedzialnym rodzicielstwie. W celu zapewnienia dzieciom bezpieczeństwa w sieci, Spółka zachęca swoich Klientów do korzystania z oprogramowania filtrującego, aby chronić nieletnich przed dostępem do nieodpowiednich treści w Internecie. Granie nieletnich jest nie tylko nielegalne, ale może prowadzić do uzależnień od hazardu oraz ogromnych długów poczynionych przez dzieci pozostawione bez nadzoru.
- 2.Poniżej przedstawiamy wskazówki dla rodziców, mogące zminimalizować ryzyko narażenia małoletniego na kontakt z hazardem:
- •Chroń swoje konto hasłem.
- •Nie zapisuj haseł na komputerze - zapamiętaj je lub zapisz i umieść w miejscu, do którego tylko Ty masz dostęp.
- •Nie zezwalaj osobom poniżej 18 roku życia na uczestnictwo w żadnej aktywności hazardowej.
- •Zadbaj o to, aby numer Twojego konta oraz karty kredytowej znajdował się zawsze poza zasięgiem dzieci.
- •Kontroluj czas jaki Twoje dzieci spędzają w sieci i korzystaj z oprogramowania filtrującego, chroniącego nieletnich przed nieodpowiednimi treściami zawartymi w Internecie.
- 3.Celem ochrony małoletnich przed treściami prezentowanymi na stronie internetowej lvbet.pl, dostęp do strony możliwy będzie po złożeniu oświadczenia o ukończeniu 18 roku życia. Po złożeniu wskazanego wyżej oświadczenia i uzyskaniu dostępu do strony internetowej www.lvbet.pl, informacja o zakazie gry osobom poniżej 18 roku życia widoczna będzie w prawym dolnym rogu strony, w postaci znaku 18+.
Kontrola Klienta nad jego aktywnością na stronie internetowej Ivbet.pl
- 1.Dbamy o swoich klientów, w związku z tym oferujemy szereg rozwiązań, które pozwolą Klientowi grać w sposób odpowiedzialny.
- 2.Mechanizmy, służące kontroli aktywności Klienta na stronie internetowej lvbet.pl:
- a.limit wartości środków pieniężnych przeznaczonych na zakłady wzajemne-bukmacherskie,
- b.limit czasu spędzonego w grze,
- c.czasowe zawieszenie LVKonta na czas 24 godzin,
- d.czasowe zawieszenie LVKonta na czas 72 godzin,
- e.samowykluczenie z gry, (z udziału w zakładach) na lvbet.pl na czas nieokreślony, nie krótszy niż 3 miesiące.
Klient każdą z opcji czasowego zawieszenia może ustalić samodzielnie za pomocą LVkonta i poprzez kontakt z obsługą klienta(email wykluczenia@lvbet.pl bądź kontakt z obsługą klienta za pomocą interaktywnego czatu dostępnego na stronie lvbet.pl), a w przypadku samowykluczenia (par. 5 pkt. 2 lit. e) poprzez opisany wyżej kontakt mailowy z obsługą klienta.
- 3.W przypadku oznaczonym w par. 5 pkt. 2 lit. a), Klient za pośrednictwem LVkonta zobowiązany jest samodzielnie określić maksymalną wartość środków pieniężnych przeznaczonych na zakłady wzajemne-bukmacherskie w przeciągu doby i miesiąca.
- 4.W przypadku oznaczonym w par. 5 pkt 2 lit. b Klient za pośrednictwem LVkonta zobowiązany jest samodzielnie określić limit czasu spędzonego w grze w przeciągu doby i miesiąca. Ustawiony limit czasu spędzonego w grze definiowany jest jako czas od zalogowania Klienta na swoje LVkonto do czasu wylogowania niezależnie od rzeczywistego czasu obejmującego czynności związane z zawieraniem zakładów.
- 5.W przypadkach oznaczonych w par. 5 pkt. 2 lit a) i b) po osiągnięciu któregokolwiek z ustawionych limitów, możliwość rozpoczęcia oraz kontynuowania gry przez Klienta nie będzie możliwa.
- 6.W przypadkach oznaczonych w par. 5 pkt. 2 lit a) i b) wysokość wskazanych limitów środków przeznaczonych na grę i limitów czasu gry:
- a.w przypadku nowych Klientów, ustalana jest przez nich podczas rejestracji; przy czym dla LVKont tymczasowych limit środków przeznaczanych na grę nie może przekroczyć kwoty 8.000 zł ( osiem tysięcy złotych);
- b.w przypadku Klientów zarejestrowanych przed wejściem w życie niniejszego Regulaminu Odpowiedzialnej Gry (w aktualnej wersji), ustalone przez nich uprzednio limity pozostają utrzymane.
- 7.W przypadku oznaczonym w par. 5 pkt. 2 lit c) Klient, może złożyć prośbę o zawieszenie aktywności (czasowe zawieszenie LVkonta), czyli ustanowienia przerwy od gry na 24 godziny. W czasie trwania zawieszenia aktywności, Klient nie może uczestniczyć w zakładach wzajemnych-bukmacherskich - urządzanych przez Spółkę. Dyspozycja zawieszenia aktywności jest wykonywana natychmiast i nieodwołalna w okresie wskazanym przez gracza, natomiast możliwość gry zostanie wznowiona dopiero po upływie czasu zawieszenia. Logowanie do LVKonta i zlecenia wypłat nie będą możliwe w okresie zawieszenia.
- 8.W przypadku oznaczonym w par. 5 pkt. 2 lit. d) Klient, może złożyć prośbę o zawieszenie aktywności (czasowe zawieszenie LVkonta), czyli ustanowienia przerwy od gry na 72 godziny. W czasie trwania zawieszenia aktywności, Klient nie może uczestniczyć w zakładach wzajemnych-bukmacherskich - urządzanych przez Spółkę. Dyspozycja zawieszenia aktywności jest wykonywana natychmiast i nieodwołalna w okresie wskazanym przez gracza, natomiast możliwość gry zostanie wznowiona dopiero po upływie czasu zawieszenia. Logowanie do LVKonta i zlecenia wypłat nie będą możliwe w okresie zawieszenia.
- 9.W przypadku oznaczonym w par. 5 pkt. 2 lit. e) Klient może złożyć prośbę o samowykluczenie z gry, tj. zablokowania możliwości udziału w zakładach wzajemnych-bukmacherskich na www.lvbet.pl, na czas nieokreślony, który nie będzie krótszy od 3 miesięcy. W czasie trwania okresu samowykluczenia, Klient nie może uczestniczyć w zakładach wzajemnych-bukmacherskich urządzanych przez Spółkę. Dyspozycja samowykluczenia jest realizowana nie później niż 48H od zgłoszenia prośby przez Klienta i jest nieodwołalna, natomiast możliwość gry zostanie wznowiona dopiero po upływie okresu nie krótszego od 3 miesięcy. Logowanie do LVKonta i zlecenia wypłat nie będą możliwe w okresie samowykluczenia.
- 10.W przypadkach oznaczonych w par. 5 pkt 2. lit, a), b) Klient ma możliwość modyfikacji ustalonych limitów przy czym:
- a.zwiększenie ustawionych limitów na LVkoncie dokonywane jest nie wcześniej niż po upływie:
- •24 godzin od chwili zgłoszenia takiego żądania przez Klienta - w przypadku pierwszego zwiększenia danego limitu
- •1 tygodnia od chwili zgłoszenia takiego żądania przez Klienta - w przypadku drugiego zwiększenia danego limitu
- •3 miesięcy od chwili zgłoszenia takiego żądania przez Klienta - w przypadku trzeciego i każdego kolejnego zwiększenia danego limitu.
- b.zmniejszenie któregokolwiek z limitów dokonywane jest niezwłocznie po zgłoszeniu takiego żądania przez Klienta. Dyspozycja zmniejszenia któregokolwiek z limitów nie powoduje naliczenia od nowa terminów oznaczonych w par. 5 pkt. 10 lit. a).
- a.zwiększenie ustawionych limitów na LVkoncie dokonywane jest nie wcześniej niż po upływie:
- 11.Do Klientów, którzy dokonali czasowego zawieszenia LVKonta lub samowykluczenia, bądź też osiągnęli ustawione limity, nie będą kierowane przez Spółkę jakiekolwiek informacje handlowe.
- 12.Klient posiada możliwość kontroli swojej aktywności na stronie internetowej www.lvbet.pl dzięki:
- a.zegarowi umieszczonemu w widocznym miejscu LV Konta wskazującego aktualną godzinę, licznik czasu jaki Klient spędził na grze, licznik środków pieniężnych przeznaczonych i wydatkowanych przez Klienta na grę
- b.danych o środkach pieniężnych wydatkowanych przez Klienta na grę, a także dostępu do historii swojej aktywności na LVkoncie zawierającej informacje o wykorzystanych limitach czasowych (w systemie dobowym i miesięcznym), stanie konta, wysokości wygranych oraz przegranych.
- 13.Korzystając z usług dostępnych na stronie lvbet.pl, Klient potwierdza, iż zdaje sobie sprawę z udziału w zakładach wzajemnych-bukmacherskich, których wynikiem może być utrata pieniędzy. Odpowiedzialnym za taki stan rzeczy jest tylko i wyłącznie właściciel LVKonta.
Mechanizmy uniemożliwiające uczestnikom gry, po wyczerpaniu środków na koncie gracza
Dzięki wewnętrznie wbudowanemu systemowi, bilans na LVkoncie nie może być ujemny. W przypadku braku środków na LVkoncie, Klient nie ma możliwości zawierania żadnych zakładów. W celu postawienia zakładu, Klient musi dokonać wpłaty na swoje LVkonto. Spółka nie udziela Klientom pożyczek w żadnej postaci.